با تمام توان سرمايه‌گذاري كنيد-قسمت اول
آموزش دربازار سرمایه و برند
آموزش سرمایه گذاری و برندینگ

  رابطه ميان فلسفه سرمايه‌گذاري، روش سرمايه‌گذاري و سيستم سرمايه‌گذاري شما، معيارهاي سرمايه‌گذاري شما خواهد بود.

 
از ميان تمام سرمايه‌گذاري‌هاي خوب احتمالي در حوزه سرمايه‌گذاري شما، چگونه متوجه مي‌شويد كه يكي از آنها را براي خريد يافته‌ايد؟ چه عاملي باعث مي‌شود كه يكي از آنها بر ديگر موارد ارجحيت داشته باشد؟ اين مورد، همان سرمايه‌گذاري خواهد بود كه با تمام معيارهاي سرمايه‌گذاري شما مطابقت داشته باشد، به اضافه فهرست دقيقي از ويژگي‌هايي كه شما در مورد يك سرمايه‌گذاري خوب مشخص كرده‌ايد و با استفاده از آن مي‌توانيد كيفيت هر يك از سرمايه‌گذاري‌ها را اندازه‌گيري كنيد. 
در كتاب 23 اصل موفقيت وارن‌بافت آمده است: بافت خصوصيات يك شركت خوب را اندازه‌گيري مي‌كند، خصوصياتي از قبيل: كيفيت مديريت، ماهيت برتري آن شركت، قدرت جايگاه رقابتي آن شركت، قدرت قيمت‌گذاري، بازده حقوق صاحبان سهام و البته قيمت سهام آن شركت. در حالي كه شوارتز كيفيت فرضيه سرمايه‌گذاري خود را در قبال رويدادهاي به وقوع پيوسته مي‌سنجد. 
معيارهاي سرمايه‌گذاري شما، مشخصه‌هاي يك سرمايه‌گذاري در حوزه انتخابي شما هستند كه مي‌توانيد اكنون آنها را اندازه‌گيري كنيد و مي‌دانيد كه در طول زمان دائما براي شما سودآور خواهند بود.
معيارهاي سرمايه‌گذاري شما، شش عامل حياتي از سيستم سرمايه‌گذاري شما را برايتان مشخص مي‌كند: چه چيزي بخريد، چه زماني بخريد، چه زماني بفروشيد، چه مبلغي براي آن بپردازيد، پس از سرمايه‌گذاري چگونه تشخيص دهيد كه همه چيز مرتب است و در هنگام جست‌وجو براي سرمايه‌گذاري‌ها بر روي چه چيزي متمركز شويد. بنابراين لازم است كه اين معيارها را با دقت هر چه بيشتر مشخص كنيد. 
حاشيه امنيت شما چيست؟
يك سيستم سرمايه‌گذاري جامع، از دوازده عامل تشكيل شده است. تمام اين عوامل با توجه به بالاترين اولويت سرمايه‌گذار خبره يعني حفظ سرمايه، به يكديگر وابسته‌اند. روش او براي حفظ سرمايه، اجتناب از ريسك است. او با قرار دادن روش مطلوب كنترل ريسك خود در تمام بخش‌هاي سيستم خود، اين هدف را تحقق مي‌بخشد. 
روش اصلي كنترل ريسك بافت، اين است كه او هميشه چيزي به عنوان «حاشيه امنيت» دارد. اگر چه اين اصطلاح به بنجامين گراهام و وارن بافت مربوط مي‌شود، اما در واقع هر سرمايه‌گذار موفق نمونه‌اي مخصوص به خود از حاشيه امنيت دارد: او به اين طريق ميزان ريسك را به حداقل مي‌رساند.
ممكن است تصميم بگيريد كه شبيه شوارتز عمل كنيد و خود را به نوعي منضبط كنيد تا به محض قرار گرفتن در حوزه‌اي كه برايتان ناشناخته است، فورا از آن خارج شويد ـ ابتدا سرمايه‌گذاري‌هاي خود را بفروشيد و سپس پرسش‌هاي خود را مطرح كنيد. يا ممكن است از رويكرد آماري براي كنترل ريسك استفاده كنيد.
هر حاشيه امنيتي را كه انتخاب كنيد، براي آنكه موثر واقع شود بايد به عنوان يكي از اصولي كه سيستم سرمايه‌گذاري شما بر پايه آن بنا مي‌شود، قرار گيرد و با قوانين سيستم شما درآميخته شود.
به‌كارگيري معيارهايتان
سرمايه‌گذار خبره با سرمايه‌گذاري همچون يك شركت برخورد مي‌كند. او بر روي يك سرمايه‌گذاري تمركز نمي‌كند، بلكه بر روي نتيجه كلي حاصل از بكارگيري مداوم سيستم سرمايه‌گذاري خود در موارد مختلف، متمركز مي‌شود. او روش‌ها و سيستم‌هايي را به كار مي‌گيرد و به اين‌ترتيب مي‌تواند در بلندمدت بازده‌هاي خود را با يكديگر‌تركيب كند. علاوه بر اين، تمركز ذهني او بر روي همين موضوع قرار دارد: فرآيند سرمايه‌گذاري به عنوان يكي از روش‌هاي موفقيت در بازار سهام.
هنگامي كه مشخص مي‌شود چه نوع سرمايه‌گذاري‌هايي را انجام خواهيد داد و معيارهاي ويژه خود را معين مي‌كنيد و همچنين چگونگي به حداقل رساندن ميزان ريسك را مشخص مي‌نماييد، آنگاه لازم است كه قوانين و روش‌هايي را ايجاد كنيد كه با پيروي از آنها به تمركز بلندمدت سرمايه‌گذار خبره دست يابيد.
اولين گام، طراحي ساختار موجودي سهام يا پرتفوليوي شما است. آيا اقدام به خريد سهام خواهيد كرد؟ 
سهام و قراردادهاي آپشن؟ معاملات آتي؟ به صورت مكتوب يا تلفني؟ سرمايه‌گذاري در املاك و مسكن؟ آيا بر روي كالا متمركز مي‌‌شويد و يا بر روي ارز و يا اوراق بهادار؟ يا‌ترجيح مي‌دهيد تا تصميم‌گيري‌ها در رابطه با سرمايه‌گذاري را به مديران سرمايه كه با دقت انتخاب شده‌اند، واگذار كنيد؟ اين موارد تعداد كمي از موارد ممكني هستند كه مي‌توانيد از ميان آنها انتخاب كنيد.
با اتخاذ اين تصميمات (كه البته ممكن است با مشخص شدن حوزه سرمايه‌گذاري شما، كاملا واضح باشند) لازم است كه اجزاي ديگري از سيستم خود را پيش از ورود به بازار مشخص كنيد. 
آيا از ابزار اهرم استفاده خواهيد كرد؟ اگر قصد سرمايه‌گذاري در معاملات آتي را داشته باشيد، ممكن است تصور كنيد كه به طور خودكار از ابزار اهرم استفاده خواهيد كرد. اما اينگونه نيست. استفاده از ابزار اهرم بايد هميشه تصميمي هوشيارانه و از پيش طراحي شده باشد. اگر مبلغ كامل براي يك قرارداد آتي را در حساب خود داشته باشيد، حاشيه سود شما صد درصد است و در مورد عدم استفاده از اهرم در زمان خريد نيز به همين‌ترتيب خواهد بود.
گرچه شوارتز و بافت از ابزار اهرم استفاده مي‌كنند، اما آنها هر دو از لحاظ نقدينگي ثروتمند هستند. به شما توصيه مي‌كنيم از الگوي آنها پيروي كنيد كه تمركز بر بخش «نقدينگي بالا» است، حداقل تا زماني كه مانند آنها به سطح مهارت ناخودآگاه در سرمايه‌گذاري خود دست يابيد. 
حتي در آن هنگام نيز اگر از ابزار اهرم استفاده كرديد، از الگوي سرمايه‌گذار خبره پيروي كنيد و به صورت مختصر از آن استفاده كنيد و هرگز درخواست افزايش سرمايه از سوي كارگزار را به آساني نپذيريد.
چگونه تاثير ماليات‌ها و هزينه‌هاي معاملات را به پايين‌ترين حد مي‌رسانيد؟ سرمايه‌گذار خبره بر روي نرخ سود مركب در بلندمدت، متمركز مي‌شود. يكي از روش‌هايي كه آنها از طريق آن به بهبود اين نرخ مي‌پردازند، اين است كه سيستم خود را به گونه‌اي طراحي مي‌كنند كه ماليات‌ها را به پايين‌ترين حد مي‌رساند. اين كار مستلزم آن است كه هزينه‌هاي معاملات تا آنجا كه ممكن است پايين نگه داشته شود.منبع: www.bourse24.ir 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 141
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 5556
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar

نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد
نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد